Od 1 stycznia 2015 r. wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące podatku dochodowego – są to m.in. nowe obowiązki płatników związane ze zmianą sposobu przesyłania dokumentów do urzędów skarbowych.
Wprowadzone zmiany nakładają na płatników i inne podmioty niepełniące funkcji płatnika, które mają obowiązek sporządzania i przekazywania informacji o dochodach osób fizycznych nowy, wyłącznie elektroniczny sposób przesyłania do urzędów skarbowych deklaracji, informacji i rocznych obliczeń podatku za osoby fizyczne np. za pracowników. W praktyce formularze te powinny być przesyłane do urzędów skarbowych w formie dokumentu elektronicznego opatrzonego podpisem elektronicznym.
Obowiązująca od nowego roku nowelizacja ustawy nakłada nowe obowiązki m.in. według kryterium, czy płatnicy sporządzają i przekazują imienne informacje o wysokości dochodów podatników podatku dla więcej lub nie więcej niż pięciu podatników (osób fizycznych) i w zależności od tego, czy tych informacji w ich imieniu nie składa biuro rachunkowe.
Urzędy skarbowe z województwa podlaskiego zorganizowały spotkania informacyjne, w trakcie których będzie można rozwiać wszelkie wątpliwości związane z nowymi obowiązkami płatników w zakresie zmiany w sposobie przesyłania dokumentów do US.
US w Wysokiem Mazowieckiem zorganizował spotkanie 30 grudnia 2014 r. o godz. 10.00 – siedziba US (sala konferencyjna).
Radosław Hancewicz, Rzecznik prasowy Izby Skarbowej w Białymstoku