“Pora na pomidora” w Wysokiem Mazowieckiem

Już w najbliższą niedzielę, 30 czerwca br., w Wysokiem Mazowieckiem, odbędzie się akcja happeningowa pod hasłem “Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców”. Wydarzenie zaplanowano podczas koncertu trasy Lata z Radiem. Miłośników warzyw i owoców serdecznie zapraszamy!

Piknik, który odbędzie się na stadionie miejskim przy ul. 1- go Maja 14, rozpocznie się o godz. 15:00 i potrwa do godz. 18:00. Będziemy degustować pyszne polskie warzywa i owoce oraz rozmawiać o korzyściach płynących z ich spożywania. Głodni wiedzy dietetycznej będą mogli skorzystać z bezpłatnych porad eksperta kampanii “Pora na pomidora…” – Alicji Kalińskiej. Dietetyczka podsunie rodzicom pomysły m.in. na to, jak przekonać dzieci do jedzenia owoców i warzyw.

Oczywiście nie zabraknie atrakcji dla najmłodszych i ich rodziców! Odbędą się pokazy carvingu, czyli sztuki rzeźbienia w warzywach i owocach, w punkcie dietetycznym dzieci będą bawiły się w gry z animatorami. Będziemy także rozdawać broszury edukacyjne i czerwone balony, symbolizujące pomidory – znak rozpoznawczy kampanii.

Tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii “Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców” ma przypomnieć rodzicom i opiekunom, jak ważna jest ich rola w kształtowaniu nawyków żywieniowych dzieci.

Ostatnie badania przeprowadzone w ramach kampanii “Pora na pomidora…” wykazały, że dzieci zbyt rzadko jedzą warzywa i owoce. Tylko 12% dzieci w Polsce je warzywa kilka razy dziennie. Z owocami jest niewiele lepiej – kilka razy w ciągu dnia spożywa je 17% małych konsumentów*. A przecież produkty te są cennym źródłem witamin i składników mineralnych, dlatego nie może ich zabraknąć w codziennej diecie naszych pociech – mówi Agnieszka Falba, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych. – Zdajemy sobie sprawę, że przekonywanie dzieci do jedzenia warzyw i owoców nie zawsze jest łatwe, dlatego opracowaliśmy broszurę „O warzywach i owocach słów kilka”, którą można pobrać ze strony internetowej kampanii. Znajdują się tam przystępne informacje o zaletach zdrowotnych warzyw i owoców, porady i wskazówki, jak przekonać najmłodszych do spożywania tych produktów oraz smakowite przepisy – dodaje.

Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych. Na potrzeby kampanii powstała strona internetowa www.poranapomidora.com.

* Badanie zostało zrealizowane w maju 2013 roku metodą sondażu internetowego na próbie N=601 wśród Polaków powyżej 25 roku życia, posiadających dzieci w wieku 3-7 lat. Dane pochodzące z sondażu zostały ważone do struktury populacji dzieci w Polsce w wieku 3-7 lat. Inquiry jest niezależną, polską agencją badawczą, która prowadzi wszechstronne badania rynku m.in. dla sieci sklepów, producentów z branży FMCG, a także dla firm z branży teleinformatycznej, farmaceutycznej, motoryzacyjnej i finansowej. Działalność Inquiry obejmuje teren Polski oraz rynki międzynarodowe.

Małgorzata Tomczak

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>